Projekty
2014 Autorka konceptu : I. Pop-up store v zahradě ( výstavuje spolu s Daniele Givry a Zuzanou Krajčovičovou )
2005-2007 Manažerka projektu JPD 3: Otevřená věda (pedagogický program pro vzdělávání nadaných SŠ studentů)
2002 Kurátorka výstavy : Kresby–malby–sochy–objekty, Galerie Vyšehrad
2001 Řešitelka multimediální CD-ROM aplikace: Čeští spisovatelé a literární věda na přelomu století
řešitel projektu: Literární akademie, vysoká škola Josefa Škvoreckého
1996 Autorka výstavního konceptu ( spolu se Svatoplukem Klimešem ) : Evropa- tušení souvislostí, Starý královský palác, Pražský hrad (s A.F.T.E.C)
1995 Autorka výstavního konceptu ( spolu se Svatoplukem Klimešem ) : výstavní projekt Slovo v prostoru, Galerie bří Čapků (s A.F.T.E.C)
1995 Autorka výstavního konceptu ( spolu se Svatoplukem Klimešem ) : výstavní projekt Mosty, mezinárodní projekt Praha-Norimberk, výstavní síň Mánes, Praha (s NSPU)
1994 Kurátorka výstavy : Setkávání-Rencontre, Galerie bří Čapků ( v rámci projektu O.F.A. J.)
1994 Kurátorka výstavního projektu : Les dialogues franco-tchēques, Galerie Arcana Montpellier (s NSPU)
1994 Kurátorka výstavního projektu : Les Nouveaux Barbares, výstavní projekt v Kostele Sv. Jana Stětí, Praha Vyšehrad (s NSPU)
1993 Kurátorka výstavy : v rámci stáží Setkávání – Rencontre, Gröbeho vila, Institut dětí a mládeže MŠMT ČR ( v rámci projektu O.F.A. J. )
1991-1993 Koordinátorka projektu za ČR : Mezinárodní projekt kulturních výměn O.F.A.J.: 36 jeunes createurs à Montpellier, Dresden et Prague ( 36 mladých umělců v Montpellier, Drážďanech a Praze )
Jana Křížová > Sochy > Hommage à Arthur Rimbaud
Bibliografie
1994 Hommage à Arthur Rimbaud
Pro samostatnou místnost v galerii Magnus jsem vytvořila ucelenější instalaci, ve které se poprvé výrazněji objevuje práce s textem. Loď je součástí metamorfózy básně o opilém korábu, ale texty samotné jsou vně sochy v originálním znění a souběžně s tím i v českém překladu Vítězslava Nezvala. Úryvky básní jsou ručně tištěné razítky na pauzovacím papíře, přesto působí spolu s lodí jako harmonický celek. Celou instalaci sjednotila vlajka z ručního papíru od Svatopluka Klimeše .
Podnětem byl životopis Rimbauda, který se mi dostal do rukou a byla jsem zaujata velkou mírou básníkovy sebedestrukce, ale zároveň kompaktností jeho rozhodnutí – přestal skládat básně, odjel do Afriky a věnoval se respekt budící kartografii míst, kam ještě nevročila lidská noha s metrem v ruce. Nakonec boj s rakovinou a těžké úmrtí ve Francii, kam jej v již hrozném stavu odvezla sestra o amputaci nohy ani nemluvě. To spolu s básněmi na mě tak zapůsobilo, že loď je v symbolické rovině částečně i zosobněním básníka – při bouři na moři často ztroskotá.
In memory of Dana Sedláčková