Projekty
2014 Autorka konceptu : I. Pop-up store v zahradě ( výstavuje spolu s Daniele Givry a Zuzanou Krajčovičovou )
2005-2007 Manažerka projektu JPD 3: Otevřená věda (pedagogický program pro vzdělávání nadaných SŠ studentů)
2002 Kurátorka výstavy : Kresby–malby–sochy–objekty, Galerie Vyšehrad
2001 Řešitelka multimediální CD-ROM aplikace: Čeští spisovatelé a literární věda na přelomu století
řešitel projektu: Literární akademie, vysoká škola Josefa Škvoreckého
1996 Autorka výstavního konceptu ( spolu se Svatoplukem Klimešem ) : Evropa- tušení souvislostí, Starý královský palác, Pražský hrad (s A.F.T.E.C)
1995 Autorka výstavního konceptu ( spolu se Svatoplukem Klimešem ) : výstavní projekt Slovo v prostoru, Galerie bří Čapků (s A.F.T.E.C)
1995 Autorka výstavního konceptu ( spolu se Svatoplukem Klimešem ) : výstavní projekt Mosty, mezinárodní projekt Praha-Norimberk, výstavní síň Mánes, Praha (s NSPU)
1994 Kurátorka výstavy : Setkávání-Rencontre, Galerie bří Čapků ( v rámci projektu O.F.A. J.)
1994 Kurátorka výstavního projektu : Les dialogues franco-tchēques, Galerie Arcana Montpellier (s NSPU)
1994 Kurátorka výstavního projektu : Les Nouveaux Barbares, výstavní projekt v Kostele Sv. Jana Stětí, Praha Vyšehrad (s NSPU)
1993 Kurátorka výstavy : v rámci stáží Setkávání – Rencontre, Gröbeho vila, Institut dětí a mládeže MŠMT ČR ( v rámci projektu O.F.A. J. )
1991-1993 Koordinátorka projektu za ČR : Mezinárodní projekt kulturních výměn O.F.A.J.: 36 jeunes createurs à Montpellier, Dresden et Prague ( 36 mladých umělců v Montpellier, Drážďanech a Praze )
Jana Křížová > O mně > Projekty > Mezinárodní projekt kulturních výměn O.F.A.J.
Bibliografie
Mezinárodní projekt kulturních výměn O.F.A.J.
Malíř Jaroslav Horký, koordinátorka české skupiny Jana Křížová, malířka Christine Foulché a keramička a sklářka Georgette Talon-Giordano při setkání v Sète v roce 1992
Patric Clanet, kolega OFAJ, koordinátor francouzské skupiny
1991 – 1993
36 jeunes createurs à Montpellier, Dresden et Prague /
36 mladých umělců v Montpellier, Drážďanech a Praze
La création peut-elle être le point de départ d´une démarche interculturelle?
Může být tvorba výchozím bodem interkulturního přístupu?
Celý projekt měl několik etap:
1. duben 1992, setkání koordinátorů a stáž v Marly-le Roi
2. červenec 1992, Montpellier, první setkání umělců
3. 27.-30.1.1993, schůzka koordinátorů v Drážďanech a v Praze
4. duben 1993, Drážďany, druhé setkání umělců
5. květen 1993, Praha, třetí setkání umělců
6. červen 1993, výstava Setkávání v Gröbeově vile, Praha
7. červenec 1993, Montpellier, čtvrté setkání a ukončení projektu
Malované hedvábí textilní výtvarnice Dagmar Jelínkové instalované na francouzském pobřeží
V roce 1992 dorazila do České republiky velkorysá nabídka ze strany francouzské organizace Office franco-allemad pour la Jeunesse (O.F.A.J.) s pozváním k účasti českých umělců v rámci projektu Setkávání mladých tvůrců ze tří regionů – Montpellier, Drážďdan a z Prahy. Nabídka přišla do Institutu dětí a mládeže, do organizace řízené přímo MŠMT ČR, kde jsem v té době pracovala jako vedoucí Sochařsko-keramického ateliéru a byla jsem doporučena Francouzským institutem, kulturní sekcí jako koordinátor projektu za ČR. Bylo to období krátce po revoluci, kdy bylo důležité rozvinout a znovu obnovit přátelské a kulturní vztahy mezi Francií a Českou republikou a také Německem.
OFAJ byla založena v roce 1963, po válce, s cílem sblížit mladé lidi obou zemí v rámci setkání z oblasti sportu, kultury, vzdělávání a na různá aktuální témata. V roce 1992 např. OFAJ zorganizovala téměř 50 setkání a aktuální téma, např. Evropa jako nově uspořádaný kontinent, Ekologické dimenze Evropy apod.
Stáže trvaly cca 10-15 dní a skládaly se z praktické etapy věnované poznání historie a geografických podmínek daného regionu, následovala tvůrčí etapa zhruba týdenního pobytu v ateliérech místních tvůrců, a navíc paralelně probíhaly workshopy, práce v kroužcích, vernisáže, výstavy, setkání a diskuse.